פוטין: אלחם באופן משמעותי בכל גילוי של אנטישמיות שיהיה ברוסיה

    דוד קורצווייל No Comments on פוטין: אלחם באופן משמעותי בכל גילוי של אנטישמיות שיהיה ברוסיה
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "כבוד הרבנים החשובים אני מתחייב בפניכם להלחם באופן משמעותי בכל גילוי של אנטישמיות שיהיה כאן ברוסיה. אני גם מתחייב בפניכם לחזק את בטחונם של הקהילות היהודיות כאן ולאפשר להם חופש פעולה. רוסיה תמשיך להגיד לא רבתי לאידאולוגיה הניאו-נאצית ולא לאידאולוגיות פאשיסטיות באשר הן". כך התחייב נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בתום מפגש שקיים עם שורה של רבנים חברי 'מרכז רבני אירופה' בשבוע שעבר.

    ישיבת המועצה השנתית של 'מרכז רבני אירופה', התקיימה בשבוע שעבר במוסקבה, בהשתתפות עשרים רבנים חברי נשיאות ומועצת 'מרכז רבני אירופה' המייצגים את רבני אירופה כולה. במפגש הועלו, כמדי שנה, שורה של נושאים המעסיקים את יהדות אירופה כולה. הישיבה השנה התקיימה ברוסיה, ואירח אותה הגאון רבי בערל לזאר, חבר 'מרכז רבני אירופה' ורבה הראשי של רוסיה. בגלל חשיבות הכינוס והנושאים המועלים בו השתתפו בו גם הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף, מחשובי פוסקי ההלכה, וכן הגאון רבי ישראל מאיר לאו, רבה הראשי של תל אביב-יפו ומוותיקי הרבנים בארץ ישראל, בישיבה, הועלו שורה של נושאים ובעיות העומדים על הפרק ואשר נדרשת להם הכרעה, כמו גיורים, התבוללות, שחיטה וקיום מצוות, שגורמים שונים באירופה מבקשים לפגוע בהם. בתום הכינוס יצאו הרבנים עם שורה של החלטות.

    בדברים שנשא הגר"י יוסף בני חברי מועצת רבני אירופה, הוא קרא לרבנים להקפיד על כך שהגיורים יהיו כדת וכדין, על פי כל כללי ההלכה המחמירים ביותר, וזאת כדי למנוע בעיות ולו הקלות ביותר. בנושא קיום חופה וקידושין הוא קרא לרבנים להקפיד ולתעד את קיומן ולעדכן את הקהילות היהודיות השונות עליהן, כמו גם את מאגר הרבנות הראשית לישראל, וזאת כדי למנוע תקלות כל שהן.

    במהלך הדיונים, שהיו גדושים בנושאים רבים, עלה גם נושא המזון הכשר באירופה. רבים מהרבנים ציינו בההערכה רבה את מערכת הכשרות EK שהוקמה על ידי 'מרכז רבני אירופה' ואשר משווקת עופות ברחבי אירופה במחירים השווים לכל נפש. "אין זה דבר מובן מאליו באירופה", אמרו הרבנים וקראו להרחיב את מעגל המוצרים תחת השגחת EK שמצוי תחת הפיקוח של חשובי הרבנים החברים ב'מרכז רבני אירופה'.

    את ההפוגה בדיונים ניצלו הרבנים לקיים ביקור במוסדות הקהילה ברוסיה בראשות הגאון רבי בערל לזאר, שנמצאים בתנופת התפתחות רבה בזכות פעילותו הבלחתי נלאית זה שנים רבות ברחבי רוסיה. הרבנים הביעו את התפעלותם והתרשמותם הרבה מהמוסדות והפעילות רבת הזרועות ברחבי רוסיה.

    את היום האחרון לשהותם ברוסיה עשו הרבנים חברי 'מרכז רבני אירופה' בעיירה סיווסטופל שבחצי האי קרים שם התקיימה עצרת זיכרון מרגשת לזכר אלפי היהודים שנרצחו בשואה בחצי האי קרים. הרבנים הגיעו לקרים בטיסה ממשלתית מיוחדת, שיצאה ממוסקבה. הטקס נערך בחסות הממשל הרוסי, לציון זכרם של 4,200 יהודים הי"ד שנרצחו בחצי האי קרים.

    העצרת נפתחה בתפילת מנחה בשלד ההולך ונבנה של בית הכנסת המרכזי בעיר בראשותו של רב העיר ושליח חב"ד הרב בנימין וולף. לאחר מכן ירדו הרבנים אל העצרת שנערכה ברחבת בית הכנסת, למרגלות אנדרטת הזכרון לזכרם של היהודים שנרצחו בעיר על ידי הנאצים ימ"ש, בה נשאו דברים הגאון רב בערל לאזאר,
    את תפילת א-ל מלא רחמים נשא הגאון רבי ישראל יעקב ליכטנשטיין אב"ד 'בני ישראל' בריטניה וחבר נשיאות 'מרכז רבני אירופה'. הגאון הרב ירמיה מנחם כהן ראב'ד פריז וחבר נשיאות רבני אירופה אמר את תפילת 'יזכור' לאחר מכן הוזמן הגאון רבי גרשון מנדל גורליק, אב"ד מילאנו, בעצמו יליד האזור, שהשמיע את מילות הקדיש בקול נרגש, שחלחל גם אל עשרות כלי התקשורת שהשתתפו באירוע.

    מושל סיווסטופל נשא דברים בטקס והבטיח את תמיכת הממשל להשלמת בניין המרכז היהודי ובית הכנסת במרכז העיר.

    רב העיר הרב בנימין וולף אמר פרק תהלים פסוק בפסוק, ולאחר מסכת הנאומים הודלקו חמשה נרות זכרון ובשירת אני מאמין מרגשת הסתיים האירוע.

    לאחר מכן ביקרו הרבנים במרכז הקהילה היהודית במקום, בראשות הרב וולף, והביעו את התרשמותם מהפעילות.

    במהלך הביקור חוו הרבנים התרגשות רבה כאשר קשיש בן 102, שידוע כיהודי, ניגש אליהם ושחח איתם. הוא הביע את התפעלותו מהביקור. במהלך השיחה התברר שמאז בר המצווה שלו לא הניח הקשיש תפילין. הגאון רבי בערל לזאר מיהר להוציא את התפילין שלו והניח אותם לקשיש שבכה מרוב התרגשות לצד הרבנים שהזילו דמעות לנוכח הסיפור. את הדרך חזרה לרוסיה עשו הרבנים תחת הרושם של המעשה.

     

    לאזאר תפילין DSC_0362 DSC_0391 DSC_0401 20140710_200418 לאזאר תפילין



    0 תגובות